Sneller werken = meer fouten (of niet?)

We denken dat als we sneller werken er ook meer fout gaat.

En fouten, daar zijn mensen bang voor, waardoor we nog extra stappen aan ons proces gaan toevoegen. Denk aan:

– mailen in plaats van bellen (dan staat het zwart op wit)

– goedkeuring vragen aan de manager

– check check dubbelcheck.

Zonde van de tijd en moeite. Tijd van de medewerkers, de organisatie en de klant.

Want: verrassing!

Snel en foutloos kan beiden tegelijk gerealiseerd worden.

Hoe dan?

Gewoon door uw processen door een vergietje te gooien.

Dat vergiet heet LEAN. Lean zorgt er voor dat alle verspillingen uit je proces worden gefilterd. Maar ook dat processen worden omgevormd tot een klantgerichtere werkmethode…. Zonder extra moeite. Dat laatste is ook echt belangrijk. We gaan dus niet harder rennen voor de klant, maar we gaan het beter organiseren, waardoor het voor iedereen prettiger werken wordt.

Hoe pakken we het voor u aan?

Op iedere afdeling zien we wel een aantal processen waar veel klachten over binnen komen. Of waar de medewerkers zelf ontevreden over zijn.

Dat zijn processen die we heel makkelijk en snel voor u kunnen oppakken.

Hoe leuk zou het zijn als u nog dit jaar iedereen veel beter van dienst kan zijn? Met ook nog eens minder moeite!

Bel: 06 2646 3384

Mail: info@plantrainingen.nl