Wat een week!
Een ICT probleem. Need I say more? Heel frustrerend en bovendien kwam ik niet aan mijn eigen (leuke) werk toe.
Het was een ICT probleem dat de server host maar deels kon oplossen en dat mijn ICT-mannen nummer 1 en 2 ook met grote vraagtekens achter liet. Het werkte niet zoals het zou moeten werken.
En de oplossing was echt een zoekplaatje. Het wereld wijde web stond vol instructies zonder plaatjes en met alleen maar ICT tekst.
Als mijn man ’s avonds thuis kwam en vroeg wat ik zoal had gedaan die dag, was mijn antwoord: “Goeie vraag. Voor mijn gevoel helemaal niks, terwijl ik toch druk was”.
Ken je dat? Ik heb toch zo’n hekel aan zulke dagen. Gelukkig heb ik merendeels goede dagen, maar toch is het zonde van die weggegooide slechte dagen.
Na tientallen pogingen en scheldwoorden (hele brave) lukte het eindelijk. (klein feestje)
Het lichtpuntje? Nou, ik heb weer een mooi voorbeeld uit eigen praktijk, om aan jullie te laten zien waar verspilling in je administratieve werkproces kan zitten:
- Als je machine (in dit geval PC) het niet doet, krijg je opstapeling van je werkzaamheden.
- Als instructies onduidelijk zijn, is de uitvoering zelden in 1x goed. (IKEA is ook een mooi voorbeeld) En ben je bovendien tijd kwijt met herstellen.
- Verspild talent. Mijn talent ligt duidelijk elders en het is zonde dat ik daar niet mee bezig kon zijn.
- Ik heb me rot gezocht, wat veel tijd kostte.
Gelukkig is de week nog niet voorbij.
Ik heb nog een leuk gesprek op de planning en een training over Lean via Schouten en Nelissen.
Willen jullie ook een training? Of een sessie waarin we samen kijken naar klantwaarde? Of een teamsessie om verspillingen in kaart te brengen? Laat het me weten. Ik ben (weer) bereikbaar via: sandra@plankwadraat.nl